NetMan در ابر ادکو

NetMan

NetMan چیـست؟


معرفی سامانه ی یکپارچه ی مدیریت و پایش شبکه های ناهمگن NETMAN


OSS چیست ؟

سیستم های پشتیبانی عملیات یا Operations support systems (OSS)، سیستم های کامپیوتری هستند که توسط ارائه دهندگان خدمات مخابراتی جهت مدیریت شبکه های خود (به عنوان مثال، شبکه های تلفن) مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده کنندگان OSS ها از ویژگی های این سامانه ها با هدف مدیریت کنترل کیفیت خدمات، مدیریت و پیکره بندی تجهیزات و نگه داری شبکه، مدیریت و کنترل خطا و Visualize کردن شبکه های خود با اهداف مدیریتی و کنترل کیفی بهره می برند.

NETMAN چیست؟

سامانه مدیریت و پایش شبکه های زیر ساخت (Network Management System) یک OSS بومی تولید شده در کشور بوده که با قابلیت فوق پیشرفته نقشه شبکه (Smart Network Map) ومدیریت اختلالات پیشرفته (Outage Management) به همراه بهره گیری از سامانه ی پیشرفته ی Push Notification و قابلیت اتصال و مدیریت به انواع تجهیزات از هر Vendor که توانایی اتصال به شبکه را برای مدیریت داشته باشد را دارد، و می تواند در مراکز توزیع داده مخابراتی و زیرساختی کشور، شبکه های بزرگ توزیع داده اینترانت یا اینترنت با شبکه های گسترده از لحاظ گستره جغرافیایی مورد استفاده قرار گیرد.

فرایند تولید

در روند تولید این محصول،کارشناسان و متخصصین شرکت با نیازسنجی بازار و مطالعات در حوزه شبکه و امنیت شبکه و با تکیه بر تحقیق و توسعه داخلی، انتقال فناوری ها و استفاده از مهندسی معکوس محصولاتی مانند PRTG Network Monitor ، SolarWinds ، Cisco Works ( NMS) و Zabbix و ... طرح های اولیه سیستم را ارائه نموده و بر اساس آن اقدام به تولید نمونه اولیه محصول و پیاده سازی محصول نرم افزاری نموده اند. سپس با توسعه تیم اجرا و کامل کردن کد های نرم افزاری و استفاده از Vendor های مختلف تجهیزات شبکه جهت توسعه دستگاه های مورد پشتیبانی نرم افزار، نسخه نهایی تولید و تجاری سازی شده است. قابل توجه است که نسخه های نهایی این محصول به صورت Network Appliance و به صورت سخت افزاری جهت استفاده در ظرفیت های مختلف عملیاتی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ویژگی های خاص سیستم

1. Unified Control & Multi Compatible Software: این ماژول به عنوان قلب سیستم وظیفه بر قراری ارتباط به صورت یکپارچه و برقراری ارتباط با تجهیزات از انواع Vendor ها و تکنولوژی ها را بر عهده دارد. تمامی ارتباطات داخلی جهت مدیریت و پایش کاربران سامانه از این ماژول بهره می برند.

2. Event Controller: مدیر رویدادها یک دید کلی و اطلاع از وقایع تکرار رویداد های و خاص قابل تعریف در سیستم به صورت کلی و جزئی در اختیار کاربران سامانه در تمام سطوح سازمانی قرار می دهد.

3. Surveillance Managemant: این ماژول برای توزیع اطلاعات در سطوح مختلف سیستم، توسعه یافته و اطلاعات حاصل از رویدادهای ثبت شده از طریق Event Controller را طبقه بندی و سطح بندی می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران سیستم به اطلاعات در سطح اطلاعات دستوری خود در سامانه دسترسی دارند .

4. Smart Notification: این جزء برای تجزیه و تحلیل event ها طراحی شده تا از Notification های اضافه جلوگیری کرده و با استفاده از Pattern های ایجاد شده در سیستم صحیح ترین و دقیق ترین اطلاع رسانی ها را به کاربران انجام دهد .

5. قابلیت اتصال به تجهیزاتIOT وIIOT: این جزء سیستم قابلیت تعریف دستورات جدید جهت اتصال به انواع تجهیزاتIOT وIIOT را به وجود آورده تا بتوان به سادگی و با استفاده از Gateway های سخت افزاری به صورت Applience یا Embedded Device یا هر نوع پروتکل استاندارد به مبادله داده با این تجهیزات اقدام نموده و این دسته از تجهیزات را هم به حالت Managed در آورد.

ویژگی های پیاده سازی و مهندسی سامانه ها





فرایند مطالعه و پیاده سازی در شبکه کاربران سامانه

جهت پیاده سازی این سامانه بر روی شبکه های سازمانی ، تیم فنی و پشتیبانی ادکو با مطالعه و بررسی شبکه ی تحت مالکیت و مدیریت مشتری و ارائه راه کارها، ضرورت نیاز و مزایای استفاده از NetMan را مشخص می کند.در مرحله پیاده سازی به شما اطمینان داده خواهد شد که این سامانه بر اساس نیازهای شما و مناسب با درخواست ها و نتایج مطالعات سفارشی سازی شده است.تمامی اشخاصی که در ارتباط با این سامانه خواهند بود بطور صحیح و حرفه ای آموزش خواهند دید و این در حالی است که تیم متخصص پشتیبانی و فنی شرکت در 24ساعته هفت روز هفته پاسخگوی هر گونه سوالی جهت بررسی و رفع مشکل احتمالی خواهند بود و هیچ سوال و هیچ نیازی که به صورت خاص جهت مشترک و کاربران سامانه مورد نیاز باشد بی پاسخ نخواهد ماند.